Bienvenida - Benvinguda

El Club Palindromista Internacional inicia en 2010 una nueva etapa con renovada ilusión y entusiasmo.
Bienvenid@s seáis, compositores, lectores y amantes de los palíndromos.

El Club Palindromista Internacional inicia el 2010 una etapa nova amb il·lusió renovada i entusiasme.
Sigueu benvinguts, compositors, palindromaires, lectors i amants dels palíndroms.

Allí lo camufla, mal fuma colilla.

Markos Gimeno

domingo, 31 de mayo de 2015

Alfons Vilallonga a VERBÀLIA

El nostre soci Alfons Vilallonga ha estat entrevistat per VERBÀLIA. Transcribim un paràgraf de la interessant entrevista.

Nuestro socio Alfonso Vilallonga ha sido entrevistado por VERBÀLIA. Transcribimos un párrafo de la interesante entrevista.


Com vas entrar al món dels palíndroms per acabar escrivint un musical palindròmic?


Jo vaig entrar al món dels palíndroms ja fa molts anys. Jo aleshores vivia als Estats Units, vivia a Boston però treballava a Nova York i anava molt en tren. Jo amb els meus amics d’infància sempre feia jocs de paraules, i jugava al diccionari. I em van dir: hi ha quatre bojos que han fet un club de palíndroms. [Es refereix al Club Palindrómico Internacional, actualment presidit per Jesús Lladó] Jo no sabia què era un palíndrom, vaig aprendre del tema i vaig començar a fer palíndroms al tren entre Boston i Nova York. Sempre m’ha interessat sobretot la cosa de l’anada i tornada, de fet vaig crear aquest musical el 1999 que es deia Turning Point, i tot estava basat en un palíndrom. Era la vida d’un compositor on tota l’acció passava del dret i del revés, les frases eren palindròmiques i la música també. Bach ja feia palíndroms musicals! Hi ha peces que tenen un punt mig i a partir d’aquest punt mig van al revés.


No hay comentarios:

Publicar un comentario